Senatorul doljean Radu Berceanu, fost ministru al Transporturilor până la ultima remaniere Boc, a lăsat la plecarea din minister nu mai puţin de 16 proiecte viabile pe infrastructura rutieră. Practic, Oltenia va fi legată în doar câţiva ani de restul lumii prin tronsoane rutiere moderne. Bucureşti – Craiova, respectiv Alexandria – Craiova, Centura de Sud a Craiovei, deschidere cu preluare a traficului pentru Craiova – Bechet şi Craiova – Calafat, podul de la Calafat, Craiova – Calafat, pasajul Ciochiuţa, plus alte proiecte şi lucrări în Gorj, Olt, Mehedinţi şi Teleorman sunt câteva dintre investiţiile promovate sau ridicate de Berceanu din perioade moarte.
Sume exorbitante
Cofinanţate ISPA, finanţate ISPA, BEI FI, BERD, FEDR sau de Guvernul României, proiectele menţionate aduc în zonele traversate de liniile rutiere în reconstrucţie peste 400 de milioane de euro şi peste 800 de milioane de lei: acces pod Calafat – 39, 3 milioane de euro, 75% ISPA, DN 6 Mehedinţi plus centura Severinului – 35,5 milioane de euro, 75% ISPA, DN 56 Maglavit – Bucura – 27, 3 milioane de euro, BEI FI, Filiaşi – Rovinari – 40 de milioane de euro, BERD, Rovinari – Bumbeşti Jiu – 23,8 milioane de euro, BERD, Centura de Sud a Craiovei – 72 de milioane de euro, guvern, Centura ocolitoare Caracal – 33 de milioane de euro, ISPA, Centura ocolitoare Târgu Jiu – 178 de milioane de euro, FEDR, pentru a enumera cele mai importante proiecte estimate în euro. Aproape 400 de milioane de lei vor intra în drumul Craiova – Calafat şi tot atât în DN 6 de la Craiova până la limita dintre judeţele Olt şi Teleorman. Nouapresa