Reprezentanţii Primăriei Craiova au anunţat, miercuri, că au demarat procedura de achiziţie în sistem leasing a 50 de autobuze noi, ca măsură urgentă pentru reabilitarea parcului auto al Regiei Autonome de Transport Craiova, căzut în mare măsură. Acţiunea s-ar circumscrie programului pe linie de transporturi al actualei administraţii, pe termen lung, a cărui finalizare ar fi cumpărarea a 250 de autobuze şi a 50 de tramvaie noi, pe durata exerciţiului financiar 2014 – 2020. Istoric, cum spunea chiar unul dintre răspunzători. Eu, unul, nu pot însă să nu-mi amintesc cum, tot pe vremea neo-comuniştilor, că erau ei sub Iliescu, sub Năstase sau sub Geoană, ca să exemplificăm doar cu exponenţii la nivel naţional, adică vreme de peste 10 ani, cumulat, cu mult, mult lăsat de la mine, Craiova a reuşit să cumpere fix 51 de autobuze noi! Nu adunăm aci minibuzele care nici nu puteau fi utilizate legal în transportul urban în comun şi pe care RAT s-a chinuit vreo cinci ani să le înstrăineze. În rest, numai vechituri tocmite la suprapreţ de oamenii PSD. Cu toţii ne dorim un transport public modern, desigur, însă nu prea văd cum poate fi spălat obrazul şuncos al predecesorilor fără eforturi apăsătoare pentru populaţia Băniei, mai ales că unii dintre susţinătorii foştilor directori ai RAT Craiova, care au şi anulat, sî ne amintim, o licitaţie după ce au fost prinsşi cu ocaua mică, sunt încă în funcţii-cheie în PSD. Marian Bădîrci