BMW, un brand care se mândreşte cu faptul că produce sportive, nu are, de fapt, un supercar în gama de automobile. Nu a fost întotdeauna aşa. În 1978, BMW a lansat primul supercar propriu. Maşina, un M1 cu motor amplasat central, şi-a făcut debutul cu mai bine de 30 de ani în urmă la cea de-a 64-a ediţie a Salonului de la Paris şi s-a vândut în diferite versiune până la ieşirea din producţie, 3 ani mai târziu.
Caroseria lui M1 a fost proiectată pe baza unui automobil BMW concept din 1972. A fost „desenată” de casa italiană Giugiaro Italdesing şi dezvoltată de divizia BMW Motorsport cu sprijinul Lamborghini. Maşina era echipată cu un motor de 3.5 litri capacitate, şase cilindrii în linie şi, la 277 de cai putere, era una dintre cele mai rapide şi mai dinamice automobile de pe piaţă, viteza maximă fiind de peste 260 km/h. Motorul în linie se tura la peste 7.000 rpm iar M1 era capabilă să accelereze la 100 km/h, cu start de pe loc, în 5,6 secunde.
Deşi maşina nu a cunoscut mari succese în curse, M1 rămâne singurul supercar cu motor central al bavarezilor şi este amintită şi în ziua de azi pentru manevrabilitatea perfecă şi pentru calitatea construcţiei – o raritate la supercar-uri în zilele acelea. Numai 456 de M1 au ieşit de pe linia de producţie. Unul din aceste puţine exemplare a fost scos la vânzare, scrie motorauthority.com. Preţul? 250.000 de dolari.
Modelul scos la vânzare este un M1 de fabricaţie 1980 din Scotts Valley, California, şi are puţin peste 43.000 de kilometri la bord.