Învățământul Step by Step, un cui scos din talpă

M-am bucurat foarte mult când l-am înscris, anul trecut, pe fiul meu, în clasa întâi la Școala cu predare Step by Step din cadrul Școlii generale nr. 9 ”Alice Voinescu”, din  Drobeta Turnu Severin. Predasem acolo, cu mai mulţi ani în urmă, voluntar, la rugămintea unei prietene, învăţătoare la această şcoală, o oră pe săptămână, elemente de iniţiere în utilizarea calculatoarelor şi ştiam despre ce este vorba. Am fost atunci puternic impresionat de evoluţia copiilor, de relaxarea lor, de lipsa de stres, de libertatea care li se oferea în a se exprima. Ştiam de atunci că, daca voi avea un copil, îl voi da la această şcoală. Anul trecut, în toamnă, de-abia s-au înscris 12 copii, din care, vreo doi-trei, veniseră datorită încercărilor mele disperate de a-i convinge pe părinţi despre beneficiile acestui sistem alternativ de predare. Am aflat atunci ca se desfiinţase clasa a patra, din lipsă de elevi. Învăţătoarele ne-au avertizat din prima zi că, dacă nu sunt suficienţi elevi, se va desfiinţa şi grupa fiului meu. Şi aşa va fi, pentru mai multe motive, acesta privind numărul minim de elevi dintr-o clasă, fiind, de fapt, doar o consecinţă a acţiunilor, dar şi a lipsei de acţiune, concertate, pornind de la personalul auxiliar din şcoală, trecând la conducerea şcolii, la autorităţile locale, şi, se pare, chiar mai sus, la nivel central, de la o reprezentantă aleasă de populaţia judeţului în Parlamentul României, fostă învăţătoare, deputata PDL Doiniţa Chircu. Din toamna trecută şi până acum, mai mult de 10, poate chiar 15 parinţi, numai cunoştinţe de-ale noastre, au încercat să-şi înscrie copiii pentru anul de învăţământ care urmează, fără succes, însă. Când dădeau telefon la secretariat pentru informaţii, li se reteza vorba, scurt, cu un fel de scârbă, spunându-li-se că şcoala se desfiinţează. Directoarea şcolii, Dora Tudor, nu a promovat niciodată, în vreun fel, faptul că la școala pe care o conduce, există acest sistem de predare. Este ca și cum acest lucru i-ar fi fost impus și încearcă din răsputeri să scape de această belea de pe capul domniei sale. Mai mult, într-un reportaj recent prezentat la televiziunea locala RTS, s-a justificat desființarea acestei școli într-un mod total ilogic, aiuritor, prin faptul că, din ce în ce mai mulți părinți lucrează în străinătate!!! Ce-are de-a face …. cu prefectura! Asta în condițiile în care, la alte școli, unde anumiți învățători și-au creat o faimă, mai mult sau mai puțin justificată, copiii se calcă pur și simplu pe picioare, depășind, cu mult, numărul maxim admis de elevi într-o clasă. Locuitorii Severinului, care au auzit, așa, din pură întâmplare, despre această școală, au o imagine total deformată, au fost dezinformați, în mod vădit, cu rea credință, prin anumite canale obscure. Am auzit, la șoferii de taxi, de exemplu, cu care mergeam să-mi duc sau să-mi iau copilul de la școală, că ei știau despre școală, ba că ar fi privată și că trebuie să plătești mulți bani ca să-ți ții copilul acolo, ba ca este școală pentru handicapați, pentru copii cu nevoi speciale, ba că elevii pleacă de acolo mai proști decât când au intrat. Vreau să vă spun că promoția de copii pe care am cunoscut-o eu, cel puțin, a fost una excepțională, și că toți copiii care s-au înscris, mai departe, la cele mai bune gimnazii și apoi, licee, din oraș, le ”dădeau cu flit” altor copii. De ce s-a dorit, atât de tare, desființarea acestei școli, de-abia mutată într-o clădire nouă, dotată cu tot ce trebuie, de la mobilier la acces la internet? Pot doar să vă ofer niște informații trunchiate, obținute, pe căi neoficiale, de la alți părinți, cunoștințe din primărie, angajați din inspectorat, învățători: ordonatorului de credit, primăriei, nu i-ar conveni, vezi Doamne, să plătească doi învățători la o clasă, așa cum este prevăzut în cerințe. Deci, este un efort bugetar prea mare să plătească, în total, patru învățători în plus. Am zis, la început, că nici măcar oamenilor de serviciu nu le convine. Trebuie să stea până după ora 16 ca să facă curățenie. Acum vine, însă, partea cea mai ciudată. O prietenă de-a noastră, care și-a înscris fetița la școală, îmcepând din această toamnă, ne-a spus că fetița ei va învăța după sistemul step by step!!! Unde? La Școala generală nr.2, de unde s-a ridicat, direct în Parlamentul României, învățătoarea Doinița Chircu. Se vor inființa, se pare, în cadrul acestei școli, una sau mai multe clase step by step, începând, logic, cu clasa întâi. Poate chiar în regim cu taxă, sau cu fonduri de la Uniunea Europeană. Asta nu se mai știe. Este o nebuloasă totală, alimentată de zvonistica orașului. Direcțiunea școlii nr.9 nu ne-a informat, până la această dată, în mod oficial, că se va desființa step by step-ul de aici. Și este cam târziu. Pentru că părinții elevilor care vor fi nevoiți să se mute la alte școli, ar fi trebuit să se poată ocupa, din timp, să găsească un loc pentru copiii lor. Noi, părinții, avem, așadar, un motiv de nefericire în plus, adăugat la necazurile cotidiene, alimentat de lipsa de interes, pe de-o parte, și de eventuale interese, pe de altă parte. Halal reformă! Mircea Rusu