Dolj. ”DJ” construit în sistem european

Doljul a ținut să marcheze, la începutul acestei săptămâni, o nouă eră de dezvoltare în domeniul infrastructurii rutiere proprii, organizând un eveniment mediatic pe drumul județean Craiova – Cetate, una dintre cele mai importante artere de circulație ale zonei, atât din punct de vedere economic, cât și din perspectiva dezvoltării potențialului turistic al județului, având în vedere reperele culturale, istorice și religioase deja consacrate la nivelul administrației locale, cum ar fi Maglavit sau Portul Cetate, ca să enumerăm doar două dintre acestea.
Consiliul Județean Dolj nu a dorit să lase anul să treacă fără a-și exprima public – chiar la câteva luni de la recepția finală – mulțumirea, dar și mândria de a avea în ogradă o șosea europeană, vorbim de tronsonul Râpa Roșie – Cetate, chiar dacă statutul administrativ al acesteia este ”DJ” – 552, Craiova – Cetate, 


Proiectul „Modernizarea DJ 552 Craiova – Mofleni – Bucovăț – Terpezița – Sălcuța – Vârtop – Caraula – Cetate, km 4+200 – 71+771“, având o valoare totală de 234.692.016,98 lei, inclusiv TVA, a fost implementat cu fonduri europene obținute în cadrul Programului Operațional Regional 2014 – 2020. Investiția a fost segmentată în 2 loturi – primul, Craiova – Râpa Roșie, cu lungimea de peste 27 km, celălalt, Râpa Roșie – Cetate, în lungime de 40 km – și a presupus, pe lângă asfaltarea propriu-zisă, lucrări de terasamente, amenajarea sistemelor de preluare și dirijare a apelor pluviale, reabilitarea și modernizarea podurilor și podețelor transversale, inclusiv a podului peste râul Jiu, între municipiul Craiova și comuna Bucovăț, ș.a.m.d. De asemenea, în intravilanul localităților au fost amenajate punctele de acces la proprietăți, parcări, stații de autobuz, trotuare și piste pentru biciclete. Investiția vine în beneficiul direct al unui areal cu peste 300.000 de locuitori, în condițiile în care drumul județean 552 traversează teritoriul a 10 localități: municipiul Craiova și comunele Bucovăț, Terpezița, Sălcuța, Vela, Vârtop, Orodel, Caraula, Unirea și Cetate.

„Ne-am dorit să fim prezenți aici pentru a vedea investiția, pentru a ne întâlni și cu primarii localităților pe care le traversează această arteră rutieră. Împreună, marcăm succesul unui demers în valoare totală de aproape 52 de milioane de euro, finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional. Prin intermediul său, a fost modernizat un drum județean cu lungimea de peste 70 de kilometri, totodată unul dintre drumurile cu cel mai intens trafic din județul nostru. În egală măsură, acest proiect a implicat numeroase aspecte inovatoare, complexe în ceea ce privește intervențiile la structura drumului și elementele de siguranță a circulației – de la foraje la adâncimi de zeci de metri, cum au fost realizate în zona dealurilor din comuna Bucovăț, la reabilitarea podului peste râul Jiu, care nu beneficiase de astfel de lucrări din anii 1950. De asemenea, au fost amenajate piste pentru biciclete cu lungimea totală de peste 20 de kilometri, iar trecerile de pietoni au fost prevăzute cu sisteme de iluminare și semnalizare alimentate cu panouri fotovoltaice. A existat, la vremea aceea, o competiție strânsă pentru obținerea finanțării europene și toate acestea au constituit și atuuri în favoarea proiectului nostru”, a spus președintele Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile, în cadrul unei conferințe de presă, pe 4 decembrie.
Tronsonul II al drumului – Râpa Roșie – Cetate, respectiv cei 40 de kilometri, din totalul de 70, cât măsoară artera, asfaltați în sistem european, a fost executat de Strade Bauunternehmung SRL, în asociere cu alte două firme, nimeni altul decât constructorul care lucrează acum intens pe tronsonul I al DEx 12 Craiova – Pitești.