Guvernul a publicat normele pentru reducerea cheltuielilor în instituţiile publice. Prin OUG 77 din 2013, unităţile administraţiei publice locale sunt în primul rând obligate să desfiinţeze posturile vacante, cu excepţia celor pentru care au fost demarate procedurile de ocupare, a celor pentru care nu există corespondent pe linie de atribuţii în alte compartimente ale instituţiei etc. În aparatul/aparatele unităţii administrativ-teritoriale pot fi păstrate şi alte posturi vacante, în limita stabilită în urma unui algoritm în care se ţine cont de populaţia localităţii deservite de respectiva autoritate. Ca structură, în primărie nu mai poate funcţiona un birou dacă nu are cel puţin cinci oameni, un serviciu – fără şapte oameni, o direcţie – fără 15 oameni şi o direcţie generală – fără 25 de oameni. ca atare, este de aşteptat disparţia multor şefi de birou, şefi de servicii şi chiar şefi de direcţii.
Ordonanaţa Ponta, ordonanţă Boc sub acoperire
Autorităţile nu au tras încă o concluzie după publicarea OUG 77 din 2013, iar specialiştii prefecturii nu mai au tangenţă cu stabilirea numărului de angajaţi pentru primării, aşa cum s-a întâmplat în cazul OUG 63 din 2010, a guvernului Boc. Mulţi jurişti spun însă că, deşi la prima vedere, prin aplicarea excepţiilor, nu s-ar pierde foarte multe posturi, în realitate, coroborat cu prevederile bugetare în perimetrul public, ar fi vorba inclusiv de concediere de persoanel, mai ales în sectoarele deservite de personal contractual. Nouapresa