Guvernul a aprobat zilele trecute o ordonanță de urgență prin care se înființează Agenția Națională a Îmbunătățirilor Funciare, prin reorganizarea Administrației Naționale a Îmbunătățirilor Funciare (ANIF). Agenția, instituție publică cu personalitate juridică, va funcționa în subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale şi va avea în structură filiale judeţene fără personalitate juridică. Ministrul Agriculturii, Valeriu Tabără, a precizat că a fost necesară restructurarea activităţii de îmbunătăţiri funciare, întrucât, din 1990 și până în prezent, acest sector nu a fost restructurat, ci doar au fost îmbunătăţite formele legislative de susţinere a acestuia, se arată pe situl gov.ro. “Începând cu 1 ianuarie 2007 şi apoi cu 1 ianuarie 2010 sistemul, care a fost susţinut în cea mai mare parte din surse bugetare, a trebuit să fie refăcut astfel încât el să corespundă cerinţelor UE”, a declarat Valeriu Tabără. Personalul ANIF va fi preluat de agenţie în conformitate cu prevederile legale, în limita a maxim 1.500 de posturi, dintre cei 4.800 de salariaţi câți are în prezent ANIF. Se vor putea face însă angajări sezoniere, în mai ales vara, primăvara şi toamna, a mai arătat ministrul Tabără. În ceea ce privește digurile și barajele de pe râurile interioare și de pe Dunăre cu rol de apărare împotriva inundaţiilor, aflate în prezent în administrarea ANIF, ministrul Agriculturii a declarat că acestea vor fi preluate în administrarea Administrației Naționale “Apele Române”.
O nouă taxă
Prin ordonanţă se introduce taxa de îmbunătăţiri funciare, denumită taxa IF, ca sursă pentru acoperirea cheltuielilor agenţiei pentru administrarea amenajărilor de îmbunătăţiri funciare. taxa va fi suportată de către beneficiarii terenurilor deţinute în baza unui titlu valabil de proprietate ori de folosinţă în amenajările de îmbunătăţiri funciare sau în afara acestora, care beneficiază direct sau indirect de lucrările de îmbunătăţiri funciare pentru administrarea amenajărilor de îmbunătăţiri funciare. Calculul, modul de colectare şi termenele de plată ale taxei IF se aprobă prin hotărâre de guvern, iar cuantumul taxei IF se aprobă, anual, de către agenţie, până la data de 31 august a fiecărui an pentru anul următor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea IV-a. Nouapresa