Primăria Craiova a obţinut astăzi, la a doua încercare, avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici pentru organigrama restrânsă de ordonanţa Boc. Prima tragere a eşuat fiindcă organigrama avea lipsuri majore, între care şi organigramele insituţiilor de cultură şi sport. După externalizarea Direcţiei de asistenţă socială, mai rămâne să plece 61 de oameni, aparatul primăriei urmând să numere 395 de angajaţi. Dacă de ANFP a trecut cu chiu, cu vai, primăria abia de acum va întâmpina adevăratele hopuri, când va trece la concedierea efectivă. Fiindcă la modul la care a fost făcută restrângerea de personal, fără să se ţină seama şi de criteriile în funcţie de care trebuia realizată în prealabil migraţia – vezi posturi cu acelaşi specific în servicii, birouri şi direcţii diferite, reorganizate pe principiul punctajului, se va ajunge în situaţia ca angajaţi cu puntaj foarte mic – fără obligaţii, necăsătoriţi, fără persoane în întreţinereţi chiar fără reultate de excelenţă în materie – dintr-o direcţie să rămână pe funcţii, în vreme ce alţii, cu aceeaşi pregătire şi pe acelaşi profil de activitate, să plece fiindcă, deşi au un punctaj mai mare decât primii, sunt mai mulţi în direcţie. Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Craiova, Carmen Licu, noua organigramă nu poate fi pusă la dispoziţia presei. Despre aplicarea criteriilor de disponibilizare în masă prevăzute în Legea 329 din 2009, oficialii susţin, neoficial, că acestea sunt respectate chiar dacă vor fi concediaţi din aceeaşi instituţie oameni care conform criteriilor ar avea prioritate la un loc de muncă înaintea celor care vor rămâne. Nouapresa