Craiova. Proiect COMENIUS la Şcoala 22 “Mircea Eliade”

În perioada 14 – 22 aprilie s-a desfășurat la Lisabona, Portugalia, programul de formare continuă a cadrelor didactice “Action Methods Improving Motivation and Quality in Learning Environment” (Metode active pentru creșterea motivației și îmbunătățirea calității în diferite medii de învățare), organizat de European Bridges Consulting, din Finlanda.

Prof. Lidia Cazacu

Programul european de mobilităţi Comenius a reunit 30 de cadre didactice din domeniul pre-universitar şi universitar din 11 ţări europene. România a fost reprezentată de cinci cadre didactice, printre care şi un profesor de la Şcoala nr. 22 “Mircea Eliade”, din Craiova: Lidia Cazacu, profesor de limba engleză. Principalul obiectiv al programului de formare a constat în deprinderea unor competențe în vederea creșterii nivelului motivației în diferite situații de învățare prin: crearea unui climat pozitiv pentru învățare; clarificarea obiectivelor învățării; organizarea resurselor de învățare; realizarea unui echilibru între componenta intelectuală și emoțională a învățării; împărtășirea sentimentelor și a gândurilor cu elevii, excluzând maniera dominării. Programul “Action Methods Improving Motivation and Quality in Learning Environment”, condus de Ulla Salomäki (Finlanda), a avut la origine rezultatele cursului “Comenius  Group Dynamics and Social Skills in the Classroom” (Dinamica grupului și abilitățile sociale în clasă), în care au fost implicate Finlanda (2002) și Cipru (2004, 2005, 2006). Primele două cursuri Action Methods Improving Motivation and Quality in Learning Environment au fost organizate în Malta (2006, 2007), apoi în Cipru, Italia, Finlanda şi Portugalia, bucurându-se de un mare succes. Grupul-țintă căruia i se adresează este format din: formatori, profesori, directori, psihologi, educatori, învățători, consilieri etc. Coordonatorul Ulla  Salomäki  a fost secondată pe parcursul stagiului de Claudia Ramos, Cristina Seixas, Sofia Valente, Maria Eugenia (Portugalia), Vyron Ntegkas (Grecia), Annina Koski (Finlanda), foști participanți la programul de formare amintit. “Programul de formare a creat oportunități de învățare dintre cele mai diverse. Am avut posibilitatea să conștientizăm faptul că exercițiile și metodele de învățarea activă sunt foarte folositoare pentru a crea un climat pozitiv în clasă.  Am aflat cum dansul şi teatrul pot fi folosite în predare, cum exerciţiile de aventură, urmate de reflecţie pot întări relaţiile de grup, sau cum arta poate crea o atmosferă motivantă în clasă. Gazdele noastre s-au străduit, de asemenea, să ne ofere șansa exersării dialogului intercultural prin activităţi precum: Singing Dinner (cântece interpretate în limbile participanților); European Food Party (prezentarea mâncării specifice fiecărei ţări participante); Fado Evening (concerte de muzică tradițională portugheză)”, a spus profesorul Lidia Cazacu. La acest program au participat 30 de cadre didactice din Bulgaria (2 participanți), Croația (5 participanți), Finlanda (6 participanți), Grecia (4 participanți), Letonia (1 participant), Lituania (2 participanți), Polonia (2 participanți), România (5 participanți), Spania (1 participant), Slovenia (1 participant), Turcia (1 participant). Activitatea a fost realizată cu sprijinul financiar primit în cadrul Programului de Învățare pe Parcursul Întregii Vieți (Lifelong Learning) grantul fiind obţinut prin intermediul Agenţiei Naţionale Pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale. Nouapresa