Cum e partidul, și ministrul! Cum e ministrul, și Învățământul! Profesorii care au întocmit subiectele pentru simularea evaluării la a VIII-a n-ar fi trecut examenul!

Până la gustatele ”perle” din răspunsurile elevilor la examene sau la simulări, profesorașii și inspectoratele care le dau publicității ar trebui să-și dea demisia și să se întoarcă la cursurile primare. În bănci, nu la catedră! În frunte cu miniștrii PSD, desigur! M-am lămurit cu ani în urmă cât de jalnici suntem, când mă duceam la școala unde învăța copilul să le arăt duduilor-dascăl aberațiile din fișele de lucru, unde primeam răspunsuri seci, de genul: ”Am văzut și noi, dar nu noi decidem…”, dar parcă prostia de azi nu poate fi comparată, totuși… Să analizăm puțin enunțurile cerințelor de la ultima simulare – evaluarea clasei a VIII-a:

”Notează câte un SINONIM POTRIVIT pentru sensul cuvintelor (…)” Păi, un sinonim, care, prin definiție, înseamnă ”cu același înțeles sau asemănător”, ”similar”, ”identic”, ”corespunzător” (adică… potrivit!) poate fi NEPOTRIVIT???

”Precizează funcția sintactică a CUVINTELOR subliniate, menționând partea de vorbire prin care SE EXPRIMĂ: (…)” Aflăm, așadar, că ele, CUVINTELE subliniate, au căpătat subit voință, respectiv conștiință, și au început să SE EXPRIME (forma la diateza reflexivă, care, inclusiv la modul impersonal – ca în cazul, de pildă, ”Aici se mănîncă bine” -, nu poate fi folosit în acest enunț, întrucât este obligatorie existența unui subiect, nenumit, care să poată derula acțiunea). Eventual CUVINTELE puteau fi exprimate prin (…)

”CONSTRUIEȘTE o frază ALCĂTUITĂ din două propoziții (…)” A alcătui, știe orice neinițiat, înseamnă a construi, așa încât enunțul boldat duhnește a redundanță.

Și altele.